דילוג לתוכן הראשי

עופרת, קדמיום, ביספינול, PFOA. רעלים במטבח הביתי. כנס הבישול הבריא, חלק א', פיירקס




אילת. בוקר יום חמישי.
ככה זה נראה על הבוקר, באילת.
חייבת להודות שאחרי טיסה במזג אוויר מטלטל, זו אכן היתה נחיתה רכה וטעימה, 
היישר לבוקר יום א' של אירוע העתונאים והבלוגרים שנערך באילת,
כנס הבישול הבריא 2011 שנערך ע"י "קבוצת מסלמאני".



 למי בבית אין לפחות כלי זכוכית אחד של פיירקס? לי יש שלושה. אמא שלי בכלל מכורה. פיירקס, האמת, יש כמעט בכל בית. אני, את הפשטידות שלי, מכינה בכלי הזכוכית של פיירקס
מסתבר שנרדמתי בשמירה. התבניות המיושנות שלי, הפיירקסים, הפכו ליצירות אמנות עם השנים, ואני אפילו לא ידעתי. לא היה לי מושג שכלי המטבח הבסיסיים של פיירקס, הפכו למוצרים יפים, מתוחכמים, וכ"כ נוחים לשימוש, והכי חשוב-בריאים. טוב, כאלו הם תמיד היו (-: 
הייתם מאמינים שככה נראה היום פיירקס הזכוכית שהיכרנו? 


מוזמנים להכיר את הפיירקס של שנות הקידמה,
פיירקס דור 4 (-:
PYREX 4 IN 1 PLUS, סדרה שמאפשרת בישול, אכסון המזון במקרר עד מינוס 40 מעלות, חימום במיקרוגל או אפייה וצלייה בתנור-עד 300 מעלות, ו"טייק אווי", כשצריך לקחת את הבישולים לארוחת ליל הסדר, שזה ממש כבר קרוב (-:
הסדרה קיימת במבחר גדלים וצורות:


לסדרה המצויינת הזו יש מכסה פטנט בעל שסתום אוויר דו-כיווני, שמיועד לשחרור אדים מחד, וליצירת אטימה מושלמת לשמירה על טריות מאידך.
דור 4 (באחד), כבר אמרתי? (-:
בכנס עסקנו הרבה בבריאות כלי המטבח והבישול, ופה חשוב להדגיש:
מכסה מוצרי הסדרה הינו ללא החומר ביספינול, שהוא חומר כימי רעיל שמשמש בתעשיית הפלסטיקה.
בפיירקס לא משתמשים בחומרים שעלולים להזיק, והחברה משקיעה מיליונים במחקר, פיתוח, עיצוב ובבריאות הצרכנים. חשוב לדעת, אין ספק.



כנס הבישול הבריא נערך מטעם "קבוצת מסלמאני", שבראשה עומד עמאר מסלמאני, איש מקסים במיוחד, יבואן מוצרי פיירקס וטפאל לארץ. אין לי מספיק מילים כדי להסביר, אבל גם לא צריך. מי שהיה שם, מבין. היתה תחושה משפחתיות באוויר, לאורך כל הכנס. זה המקום להודות לעמאר מסלמאני על היכולת להביא אנשים מכל המגזרים, יהודים, ערבים, פלשתינאים וחרדים, ולגרום לכולם להרגיש לגמרי "בבית" (-:


בפאנל המכובד ישבו חאג' קאדר מסלמאני, אביו של עמאר, המייסד והיו"ר,
ופרדריק טרזצ'ינסקי, מנהל השיווק בצרפת:


פרנק דלבי, מנהל מכירות פיירקס(צרפת),
ורפאל דוד,  סמנכ"ל שיווק ומכירות פיירקס(ישראל):



אם התחלתי לדבר על בריאות, זה בדיוק הזמן לדבר על סדרת הכלים הקרמיים, 
סדרת NATURAL CERAMIC:


כולנו זוכרים את הכתבה ב"כלבוטק" על הכלים הקרמיים, ועל העובדה שבחלקם התגלו חומרים רעילים ומסרטנים כמו עופרת, קדמיום, ו-PFOA.
קדמיום: הקדמיום המתכתי, כמו גם התרכובת שהוא יוצר, רעילים מאד ונוטים להצטבר בגוף החי.
עופרת: מתכת כבדה, רכה ומאד רעילה לגוף החי באופן מצטבר.
PFOA: חומר כימי המתפרק בטמפרטורה גבוהה ונחשב מסרטן.
בכל מוצרי פיירקס אין שימוש בשלושת החומרים האלו, והחברה עומדת בדרישות התקנים המחמירים ביותר.
פיירקס, כפי שציינתי, משקיעה בפיתוח מוצרים איכותיים, ובריאים. פיירקס השיקה סדרה חדשה של סירים ומחבתות קרמיות, מודרניות ובטיחותיות:



הסדרה מיוצרת מאלומינים יצוק בעל יתרונות רבים, בשילוב ציפוי נון סטיק מתקדם של CERALON השוויצרי בדרגת 3 כוכבי שף, ובעלת עמידות גבוהה בפני שריטות ושחיקה.
למוצרי הסדרה יש ידיות בקליט העמידות בטמפרטורה של עד 180 מעלות לבישול בתנור. נפלא (-:
הסדרה מגיעה בצבעים אדום וכתום(כנראה יצרו אותה בשבילי), ומתאימה לכל סוגי הכיריים, למעט כירת אינדוקציה.
מהתנסות שלי עם המחבת הקרמי של הסדרה אני יכולה להגיד בוודאות שזה המחבת הכיפי ביותר שהיה לי, הפנקייק יוצא מושלם, ללא צורך אפילו בטיפת שמן(אפילו לא תרסיס), וכנ"ל החביתות וביצי העין. מחבת מומלץ! אני מניחה שגם הבישול בסירים האלו יהיה כיף גדול (-:
דבר אחד הבטחתי לעצמי אחרי הכנס הזה: מהיום, למטבח שלי נכנסים אך ורק כלי בישול שאני יודעת שעומדים בתקני בטיחות מחמירים.
בכלל, אחרי שהבנתי כמה שפיירקס וטפאל משקיעות בריאות, סביר להניח שגם אם אצטרך לשלם עליהם מעט יותר, זו תהיה הבחירה שלי. עם בריאות לא משחקים, ועד הכנס הזה לא הבנתי לעומק את ההבדלים בין סירים ומחבתות מהפן הבריאותי. הכי קל היה להיכנס לסופר, ולקנות "שלוש מחבתות במאה". העידן הזה מבחינתי הסתיים, ולבית שלי יכנסו רק כלים בריאים (-:




סדרה נוספת מ"הדור הבא של כלי המטבח" היא סדרת KITCEN LAB
הסדרה הוצגה לנו בכנס, ויש בה כלים שהיו משמחים כל חובב בישול. הרי המטבח לפעמים מתפקד כמעבדה קטנה, ונוצרות בן תערובות שונות ומשונות, שלפעמים צריכות מדידה מדוייקת.
סדרת KITCEN LAB מורכבת מכלים שמעוצבים ככלי מעבדה, חלקם עם מכסים לאטימה מושלמת:




ה"קיטשן לאב" התמלא בחלב, אבל זה כבר שייך לחלק ב' של היום. שף אנטוני הגיע מפריז כדי לבשל לנו בכלים של פיירקס. הבישול היה בכלי מיוחד, שמגיע לו פוסט נפרד, בעיניי. חוצמזה, שלשף אנטוני, שלקח לו להגיע 32 שעות מפריז לישראל בגלל בעיות בנמלי תעופה ועיכובים, מגיע פוסט משל עצמו. בכל זאת, לא בכל יום בא שף של מסעדת מישלן לבשל לנו (-:
רק בשביל ההקדמה לפוסט הבא, ככה זה נראה. כלי יפיפה(כל הבלוגרים חשקו בו), ושף אנטוני לימד אותנו את רזי הבישול בכלי המרגש והמיוחד הזה:


לפיירקס יש עוד מגוון סדרות וכלי בישול. אני אהבתי במיוחד את הסדרה הסיליקונית, FLEXI TWIST.
 נו, אתם יודעים, התבניות הכי כיפיות, אלו מהסיליקון, נהדרות לאפייה ולתנור בכלל:





בנוסף, לפיירקס יש כלים מקסימים מסדרת WAVE, ואנחנו הסתובבנו סביב שולחנות המוצרים כמו ילדים בחנות צעצועים. הכל כ"כ צבעוני, כ"כ מתוק, כ"כ מגרה (-:








פיירקס. 
מה היה לנו שם?
עיצוב משגע. צבעוניות מרתקת. חומרים איכותיים. בריאות מעל הכל (-:
פיירקס. 
97 שנים שהחברה הזו קיימת, והיא לא מפסיקה להפתיע.
המשך יבוא! 
(עם השף אנטוני החתיך מפריז, יש למה לחכות ) ((-:

תגובות

  1. שאפו על פוסט מושקע ....וצילומים שעושים חשק לרוץ ו ....לא יודע לאסוף , לקנות לבשל ....

    השבמחק
  2. אהבתי את הפוסט המפורט שנכתב מכל הלב! אין עליך שונית :)
    אורלי כהן

    השבמחק
  3. שונית איזה פוסט נהדר, מוסבר, תמונות מקסימות!
    מחתחשק לי להמשיך את הכנס...או לפחות להכין איזו פשטידה בפיירקס :)

    השבמחק
  4. ואו, איזה השקעה, מקסים מקסים מקסים...

    השבמחק
  5. סתיו, עד עכשיו מתחשק לי להניח יד על כל מוצר שהיה שם, ולא להרפות! תודה, מותק (-:

    השבמחק
  6. אורלי, תודה רבה, יקירתי! אכן, נכתב באהבה.

    השבמחק
  7. מיה, גם לי, ממש מתחשק להמשיך. היה כנס מעניין, מעבר להנאה, היה חשוב, ולימד אותי המון. כאלו כנסים אני אוהבת (:

    השבמחק
  8. יולי, תודה רבה, מותק! (-:

    השבמחק
  9. שוש חזן גרינברג17 מרץ, 2012 13:31

    אין מה לומר, כלים איכותיים ובעלי שם, גם נוחים וגם בריאותיים. מצוין (והצילומים כרגיל מרהיבים).

    השבמחק
    תשובות
    1. שוש, תודה מותק!!! אין ספק, אחלה כלים. פשוט תענוג \(-:

      מחק
  10. אנונימי17 מרץ, 2012 23:42

    יופי של פוסט שוניתי. אהבתי מאד . צילומים מדהימים ותוכן מקצועי.
    דפני.

    השבמחק
    תשובות
    1. דפני, תודה יקירתי! אין ספק, כשהסחורה נראית טוב, גם הפוסט והצילומים נראים טוב (-:

      מחק
  11. נהדר. אבל אם אני לא אוהבת להגיש לשולחן בכלי שקוף כי זה לא נראה כ"כ יפה ומעדיפה כלי אטום (לא סיליקון) האם יש להם מה להציע ? ואיפה קונים ?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פשטידת כרוב משגעת!!! מתכון לפשטידה קלה להכנה וטעימה להפליא :)

אני מודה: נכון, יש לי חיבה גדולה לסטייקים ובשרים, אבל גם מאכלים חלביים עוברים לי נהדר בתפריט השבועי שלי. מדי פעם אני מכינה פשטידות טעימות, כמו פשטידת התרד הנהדרת שלי , שמהוות יופי של תחליף לארוחת צהריים בשרית, או לארוחת ערב כיפית. הפעם הלכתי על כרוב. אני תמיד ממציאה פשטידות, כשהבסיס די קבוע, ורק ה"בפנוכו" משתנה. מחליפה ירקות, משנה תיבולים, מחליפה תבניות, צורות, גדלים, אבל תמיד הן יוצאות משגעות, נפלאות לאירוח, וקוצרות מחמאות :)

פלפל ממולא צמחוני, עם אורז ותבלינים. מתכון קל לממולאים!

אני אוהבת ממולאים, ומכינה אותם בכל מיני צורות וצבעים. הפעם היה לי עוף בתנור, אז ויתרתי על הבשר הטחון בפלפלים, והכנתי פלפלים ובצלים ממולאים, סיר כיפי וטעים שמתאים לכל יום בשנה. שמרו לכם מתכון לפלפלים ממולאים צמחוניים, וגם בצלים ממולאים הכנסתי לסיר. בלי הרבה דיבורים, ישר לעבודה :)

בלינצ'ס ללא גלוטן, כן, כן :) הכי טעימים שיש!

לבלינצ'ס האלו תעשו "גזור ושמור". לא מעט עבדתי כדי להגיע בדיוק למרקם שאני רוצה.  כזה שיהיה דומה להפליא לבלינצ'סים ה"רגילים", אלו עם הקמח ה"רגיל", הלבן, שאני נענעת ממנו.  כשהתחלתי לאכול "ללא גלוטן", גיליתי שההרגשה שלי אחרת לגמרי. הבטן לא נפוחה, ההרגשה יותר טובה, אני פחות עייפה, ויותר חיונית. כן, כן, גלוטן זה נזק, קמח לבן זה רע, חיטה זה מזיק - אבל רק אחרי שמפסיקים לאכול את הגלוטן, מבינים עד כמה.  אני משתדלת לא לאכול גלוטן, ולהימנע מפסטות, לחמים, וחיות חיטה אחרות. לפעמים אני מתפתה, לפעמים גםן בא לי - אבל היום יש כ"כ הרבה תחליפים, שמי צריך גלוטן בכלל? אני מתה על בלינצ'סים. 

סלמון ברוטב תפוזים, סויה וסילאן. 5 דקות ולתנור.

  אחת הסיבות שבזכותן אני אוהבת מאד להכין דגים היא מהירות ההכנה.  דג לא צריך יותר מדי התעסקות. רוטב מוצלח, ובישול/טיגון/צליה קצרים במיוחד.  כשבא לי משהו מהיר וטעים, וחשוב לציין גם בריא מאד, אני מכינה דג.  בחורף, אני אוהבת לבשל עם תפוזים. הם נמצאים בשיאם, בהמוניהם, ובמחירים נפלאים שמאפשרים לחגוג איתם בלי סוף. הפעם סידרתי לכם מתכון של פחות מחצי שעה בסה"כ, כולל הכנה וצליה בתנור.  פילה סלמון. 

גליל תמרים ואגוזים - חטיף אנרגיה משגע ללא גלוטן

לפעמים בא לי משהו מתוק אחרי הארוחה. חטיף שכזה. קינוח.  מאז שהתחלתי לאכול "ללא גלוטן, ללא סוכר", אני משתדלת לא לאכול חטיפים מתועשים, אלא דברים בריאים יותר, טבעיים יותר, ולהעדיף סוכר שהוא סוכר פירות - ולא סוכר מעובד.  המתכון לגלילי התמרים הוא ללא גלוטן, ללא אפיה, מהיר הכנה, ומלא בדברים טובים ובריאים.  את חטיפי האנרגיה מהתמרים אני מכירה עוד מהימים שרכבתי בשטח עם האופניים. החבר'ה תמיד היו מביאים תמרים לרכיבה, ואחד מהם תמיד הגיע עם קופסה שבתוכה היו מטבעות תמרים עם המון דברים טובים בפנים. הם לגמרי חטיפי אנרגיה, וגם דלים בשומן רק שיש בעיה אחת - מאד קשה להפסיק לאכול מהם :)